رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

گروه سیاسی 9دی- مواضع صریح قاطع و راهبردی رهبر  معظم انقلاب  در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری نشان داد، مواضع سیاسی این سال های هاشمی رفسنجانی تا چه اندازه با مواضع حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب زاویه و شکاف دارد در حالی که هاشمی در سخنان اخیر خود که مورد استناد مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای حمله به سوریه قرار گرفته است دولت سوریه را عامل کشتار شیمیایی مردم خود دانسته بود، رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند که ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر مقابله با دولت سوریه به دلیل حمله شیمیایی به مردم خود یک دروغ بزرگ است و بعید است در دنیا کسی این دروغ ها را باور کند.
آخرین اظهارات هاشمی رفسنجانی در جریان سفر به مازندران و سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌‌الله صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه و ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی علیه شهروندان خود با تعجب آمیخته به‌ملامت بسیاری از مردم و کارشناسان روبرو شد. ادعای هاشمی در حالی است که مجلس عوام انگلیس به دلیل دروغ بودن اصل این ادعا، با همراهی آمریکا در حمله به سوریه مخالفت کرد. دولت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز تاکنون در این‌باره هیچ سندی ارائه نکرده‌اند. با این وجود هاشمی در شیرگاه مدعی شده که «مردم سوریه از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند»!! فایل صوتی این اظهارات در حالی منتشر شده که پیش از این رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعای نعیمه اشراقی خواهر زن رضا خاتمی درباره بیان اظهارات مشابه از سوی هاشمی در دیدار با «جمعی از مردم اصفهان» را تکذیب کرده بود. نعیمه اشراقی 7 شهریور در صفحه فیس‌بوک خود خبر داده بود که هاشمی در این دیدار گفته «دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند، عواقب سخت آن را خواهد دید»!! هر چند رضا سلیمانی ادعای نعیمه اشراقی را تکذیب کرد اما چند روز بعد انتشار ویدئوی سخنان مشابه وی در سوادکوه راه تکذیب را دشوار کرد و این تلقی را پدید آورد که وی با ادعایی که حتی باراک اوباما و دیوید کامرون هم درباره آن ابراز تردید می‌کنند، اعتبار و حیثیت خود را به حراج گذاشته است!  کسانی که تحولات سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند می‌دانند که پی‌ریزی حرکت گام به گام برای دستیابی به اهداف کوتاه و میان مدت از جمله اصول رفتاری جناح‌ها و احزاب سیاسی است. در این میان رفتارها و تحرکات سیاسی هاشمی رفسنجانی خود جای تحلیل و بررسی مفصلی می‌طلبد. تحلیلی که نمی‌بایست به سادگی از کنار آن عبور کرد. صاحبنظران آگاهند که وی هر گاه بر مطلبی پافشاری می‌کند، هدف پشت صحنه ای از این پافشاری داشته و برای پیش بردن آن به صورت برنامه‌ریزی شده و گام به گام، قدم‌های ابتدایی را طی می‌کند. با این مقدمه می‌توان رفتارهای سیاسی هاشمی پس از انتخابات خرداد 92 را به چند محور ذیل دسته‌بندی نمود:
1- هاشمی رفسنجانی در بحث تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان قانون اساسی ناموفق بود. او از سوی تنها مرجع تشخیص صلاحیت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری «رد صلاحیت» شد. اما پس از برگزاری انتخابات وی برای تحت تأثیر قرار دادن این «رد صلاحیت» به صورت تلویحی شورای نگهبان را تحت تأثیر «جو» معرفی کرده و رد صلاحیتش را توجیه نمود. باید توجه داشت که هاشمی رفسنجانی قبل از رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان، از سوی نمایندگان عالی‌رتبه مجلس فقهی خبرگان رهبری برای تصدی ریاست خبرگان رهبری رد صلاحیت شده و از این مقام «عزل» شده بود. پیش از این نیز وی برای ادامه تصدی امامت جمعه موقت تهران ناصالح دانسته شده و در این مقام نیز با رد صلاحیت مواجه و «عزل» شده بود. البته همه اینها ناشی از تحرکات وی در طول ایام فتنه 88 است که او با پدر خواندگی فتنه و فتنه‌گران، سعی داشت تا همه اعتبار خود را در سبد فتنه‌گران و رؤسای آن هزینه نماید. نتیجه نیز چنان شد که میان مردم تفاوتی بین هاشمی و سران فتنه وجود نداشت و حتی اکثریت مردم نه تنها وی را نیز جزو سران فتنه آمریکایی - صهیونیستی 88 قلمداد می‌کردند که او را اساس فتنه88 می‌دانستند. از این رو بود که اغلب شعارها در 9 دی 88 علیه هاشمی رفسنجانی بود. بدین ترتیب بود که هاشمی رفسنجانی توسط مردم در 9 دی ماه سال 88 با رد صلاحیت عمومی مواجه شده و از صلاحیت «عزل» شده بود. از این روست که هاشمی با زیر سؤال بردن صلاحیت خود توسط شورای نگهبان، نخواهد توانست عزل‌های پی در پی خود را نیز زیر سؤال برد.
2- پس از برگزاری انتخابات خرداد 92، آقای رفسنجانی موضع خود را تغییر داد. او درصدد بر آمد تا رد صلاحیتش را در پوشش رأی اعتماد لب مرزی مردم به حسن روحانی به فراموشی سپرده و رأی مردم را به نفع خود مصادره نماید. چنین بود که او در هر سخنرانی اش از کارستان مردم تعریف و تمجید نمود. بحثی در آن نیست که مردم همیشه کارستان کرده‌اند. هم در خرداد 92 و البته هم در تیر 84 و خرداد 88 و 9 دی 88 و قبل و بعد آن؛ مردم همیشه درست تشخیص داده‌اند، حتی زمانی که در 9دی 88 درخیابان‌ها علیه هاشمی شعار دادند یا در راهپیمایی‌های 22 بهمن او را به بصیرت فرا خوانده و از وی خواسته بودند تا دست از مخالف خوانی علیه مردم و نظام بردارد. حال، اینکه هاشمی 80 ساله گذشته را فراموش کرده باشد و تصور کند که انتخابات 92 تنها مقطعی بوده که مردم به اظهارنظر پرداخته‌اند، از او بعید نیست. ضمن آنکه این مواضع، تفاوتی در حقیقت به وجود نخواهد آورد. اما واقعیت آن است که هاشمی در اکثر گزاره‌های پس از انتخابات باسنجاق کردن خود با روحانی- که هدفی نیز جز تطهیر خود ندارد- باید پذیرای عواقب این همراهی نیز باشد. وقتی ناکارآمدی، وادادگی یا هر گونه عقب‌نشینی و سستی از دولت در مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی بروز یافت، آن هنگام است که مردم علاوه بر دولت، هاشمی را مقصر اصلی نابسامانیها خواهند شناخت. هر چند وی با رندی خاصی در آن مقطع بخواهد از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی کند. شاید از همین رو باشد که آقای رفسنجانی در سخنان خود از ضرورت‌های «حراست» از نتیجه سخن می‌گوید. این بدان معناست که وی از همین ابتدا خطرات بزرگ پیش رو را می‌بیند و می‌خواهد آن را مدیریت کند.
3- همزمان با درخواست هاشمی مبنی بر مدیریت تحولات پیش رو و صیانت از نتیجه انتخابات 92، هاشمی رفسنجانی تحرکات خود در سفر به نقاط مختلف کشور را تشدید نموده است. گر چه اکثر این سفرهای پرخرج و برج که با بودجه بیت‌المال مسلمین، برای تفریح مردی 80 ساله و خاندان وی تعبیه می‌شود اما در ضمن آ‌ن، فعالیت‌های سیاسی او برای «آینده» نیز رقم می‌خورد. هاشمی در این سفرها می‌خواهد پیامی را به مردم منتقل سازد. باید دانست که این پیام اما همه‌اش در قالب سخنرانی به مردم عرضه نخواهد شد.
4- علاوه بر آنچه تاکنون ذکر شد، اهتمام خاص هاشمی رفسنجانی بر سر دادن صدای مخالف با راهبردهای انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و رهبری در مباحث سیاست خارجی نیز می‌تواند تکمیل کننده جورچین رفتارهای کنونی هاشمی رفسنجانی شود. او از یکسو به صراحت اعلام می‌کند که با رژیِم غاصب جنایتکار و جعلی صهیونیستی سر جنگ ندارد، از سوی دیگر دولت سوریه را کشتار کننده مردم با سلاح‌های شیمیایی و ... معرفی می‌کند، از سوی دیگر خواهان مذاکره مستقیم با آمریکا می‌شود. این پالس‌های وی به دشمنان ملت ایران هم البته با حداکثر ظرفیت از سوی دشمنان دریافت، مورد تأیید و پذیرش قرار می‌گیرد تا جایی که رئیس دولت آمریکا نیز در مستندات توجیه گری حمله به سوریه از وی نام برده و اعلام می کند که ایران نیز حمله شیمیایی به مردم سوریه از سوی دولت این کشور را پذیرفته است.
اما به راستی اهداف نهانی هاشمی رفسنجانی از تحرکات چهارگانه یاد شده چیست؟ او بدین وسیله در پی چه هدفی یا اجرای چه مأموریتی است؟
واقعیت آن است که وجه جمع رفتارها و تحرکات این روزها و اعلام مواضع عجیب و غریب آقای رفسنجانی، چیزی جز پی‌ریزی برنامه‌ای برای تداوم و تضمین همیشگی حضور هاشمی رفسنجانی و خاندان پرنفوذ او در ساختار قدرت اجرایی کشور نیست. شاید هاشمی رفسنجانی با این اقدامات درصدد است تا برای همیشه قدرت را تصاحب کرده و نگذارد همچون اتفاقی که در سال 84 و 88 رخ داد، سابقه‌ای دیگر در کشور و نظام از آن یافت نمود. اگر در انتهای مدت ظاهری ریاست جمهوری آقای رفسنجانی در سال 75 و 76 اطرافیان وی از جمله حسن روحانی، عطاء مهاجرانی و ... درصدد برآمدند تا ریاست جمهوری وی را مادام‌العمر کرده و وی را به صورت همیشگی رئیس جمهوری با عنوان جمهوریت سازند، اگر وقف مادام‌العمر اموال دانشگاه آزاد برای آن صورت گرفت که قلکی دائمی برای تحرکات سیاسی آقای رفسنجانی و خاندان و دوستان هزار فامیل‌اش باشد تا بدین وسیله قدرت آنان نیز مادام‌العمر گردد، به دلیل آنکه این تحرکات به شکست انجامید، فاز دیگری از همان اقدامات هم اکنون در حال شکل‌گیری است. پالس‌های عجیب و غریب به دشمنان تابلودار انقلاب اسلامی نیز شاید از آن رو صورت گرفته که می‌دانند اتکای به مردم و رأی آنان در داخل کشور مقطعی بوده و برای همیشه نمی‌توانند بر روی این فاکتور حساب کنند. از این بابت است که اتکای به غرب و چشم‌داشت به دشمنان در دستور کار قرار گرفته و هر بار یک لایه از این جلب اعتماد رونمایی می‌شود.
بنابراین پر بیراه نیست که تذکر جدی رهبری فرزانه انقلاب به دولت یازدهم مبنی بر تکیه نسبت به ظرفیت درون زای کشور و عدم اعتماد به دشمنان را، پاسخی بدین امیدواری از جلب اعتماد به دشمنان بدانیم. اما اینکه هاشمی رفسنجانی چه گام‌هایی را برای رسیدن به اهداف خود بر خواهد داشت باید گفت که حداقل دو گام میان مدت برای وی قابل تصور است. او اگر بخواهد که به اهداف خود دست یابد، باید مجلس دهم و نیز خبرگان پنجم را از آن خود نماید. اما اینکه راهکارهای وی برای تصاحب مجلس دهم - مجلسی که بیش از مجلس فعلی با او هماهنگ باشد - و خبرگان پنجم چیست و او چگونه درصدد است تا بار دیگر بر جایگاه رئیس مجلس خبرگان نشیند را به وقت دیگر موکول می‌کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سینا خداکرم رفسنجانیآمریکا سوریه

تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود